Підйомники висоток значно складніші, ніж ліфти звичайних багатоповерхівок. Вони мають додаткові елементи, що забезпечують безпеку і комфорт пасажирів, які не використовуються в традиційних підйомниках.
Компенсаційний трос
У стандартних ліфтах при русі кабінка врівноважується противагою, а між собою їх пов’язує трос. Зазвичай його вага не впливає на баланс системи, а ось у висотках в зв’язку з великою довжиною, маса троса досягає декількох сотень кілограмів.
Її вже неможливо нехтувати, так як вона розбалансує ліфтову систему. Тому для вирішення проблеми застосовуються компенсаційні троси. Якщо звичайний трос з’єднує кабінку і противагу зверху, то компенсаційний – знизу.
В результаті, коли кабінка рухається нижній і верхній трос одночасно скорочуються і подовжуються зі збереженням балансу системи. Крім того в ліфтах, що рухаються зі швидкістю до 2,5 м/с, встановлюють направляючі черевики ковзання.
Для більш швидкісних підйомників винайдені роликові черевики, вони зменшують вібрацію і гучність руху ліфта, а також характеризуються високою зносостійкістю.
Аеродинамічної ліфтів
Якщо швидкість ліфта вище 6 м/с, великого значення набувають аеродинамічні властивості кабінок. Є два способи конструктивних рішень:
Другий варіант з аеродинамічній точки зору менш вдалий. Повітряний потік пручається переміщенню кабінки, а через його рух у вузьких місцях створює гучний шум.
Тому в ліфтах, які переміщують пасажирів зі швидкістю від 4 м/с, зазвичай вживається перше конструкційне рішення, а якщо це неможливо, в шахті створюються повітропроводи, які мінімізують зазначені проблеми.
Крім того, при швидкості підйому від 6 м/с в ліфтах використовуються кабінки аеродинамічних форм. Вони знизу і зверху оснащуються обтічниками, що знижують опір повітря. У хмарочосах також встановлюються особливі посилені елементи: напрямні, кронштейни та двері, що витримують потужну аеродинамічну навантаженість і гасять шуми.
Спеціальні кліпси
Всі будинки в перший час після будівництва дають усадку. У стандартних багатоповерхівках цей процес не впливає на ліфтову конструкцію. А в висотках його вплив призводить до того, що, наприклад, через десь рік в нових ліфтах потрібно замінювати всі кронштейни.
Тому в звичайних багатоповерхівках використовуються кліпси жорсткої фіксації напрямних до кронштейну, а в хмарочосах – ковзаючі, що дозволяють компенсувати наслідки усадки будівлі.