Кожен день в пасажирських ліфтах їздить 85% населення нашої землі. Кабінки ліфтів бувають розраховані на 4 – 100 пасажирів одночасно, є і спарені подвійні кабіни, які забирають і висаджують людей на двох сусідніх поверхах.
Соціальне дослідження і статус пасажирів
Хоча в ділових центрах в ліфті переміщається безліч незнайомих між собою людей, пасажири моментально визначають свій соціальний статут, а також всіх інших, і займають відповідне місце в кабіні.
Це виявили спеціальні дослідження, які проводила в висотках міста Аделаїда (Австралія) відомий психолог Ребекка Роуса за завданням виробників підйомного обладнання. Для свого експерименту фахівець 30 разів піднімалася і опускалася в ліфті.
Результати досліджень
І ось до яких висновків дійшла психолог на підставі своїх спостережень і після опитування різних пасажирів:
Як бачите, суспільство людей влаштовано подібно тваринного світу, всюди існує соціальна ієрархія і все інтуїтивно вгадують своє місце в ній. Хоча в ліфтах логічніше вести себе, як в звичайному громадському транспорті, тобто заходити вглиб, якщо потрібно їхати до кінця маршруту і ставати скраю, якщо їхати недалеко.