Відповідаємо на актуальні питання, пов’язані із законодавчою базою по ліфтах.
Я живу на 2 поверсі, і глава ОСББ вимагає, щоб я платила за ремонт ліфт, яким ніколи не користуюся, нарівні з усіма сусідами з інших поверхів. Чи законно її вимогу?
У багатоповерхових будівлях підйомне устаткування – це спільна нероздільна власність всіх квартировласників. Постанова № 529 КМУ свідчить, що всі власники квартир, починаючи з другого поверху повинні платити за техобслуговування ліфта. Оплачується невикористання пасажирського підйомника, а зміст.
У нашому будинку хочуть зробити платними ліфти, чи мають вони таке право?
У Постанові № 529 КМУ зазначено, що власники можуть зробити користування підйомником платним (таке рішення приймається в спеціально встановленому порядку). Оплата проїзду в такому випадку йде на технічне утримання пасажирського ліфта.
Оплата стягується за допомогою спеціалізованого обладнання, встановленого перед ліфтовими дверима. Після установки механізмів, мешканці отримують картки, що функціонують, поки на них є кошти, які стягує апарат.
Які документи регулюють зміст пасажирських підйомників в багатоповерхівці? І хто є відповідальним за їх безперебійну роботу?
Власники ліфтів несуть відповідальність за справність ліфтів і їх безпечне використання. Власник може контролювати це питання своїми силами або найняти профільну компанію, що володіє відповідними дозвільними документами.
Споживачі мають право письмово дати повідомлення виконавцям про проблеми з ліфтом. У пункті 5.5.5. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, прийнятим Держкомітетом України з питань житлово-комунального господарства 17.05.05 за № 76, зазначено, що утримувати і ремонтувати підйомники повинен виконавець послуг або найнята ним за договором – ліфтова компанія.
Виконавча організація має право займатися утриманням і ремонтом пасажирських підйомників при наявності спеціальних дозволів, зазначених у постанові КМУ від 15.10.03 р №1631 «Про затвердження Порядку видачі дозволів Державним комітетом з нагляду за охороною праці та його територіальними органами».
Для гарантованої безперебійної роботи пасажирських ліфтів потрібен регулярний техогляд.
Підйомники має постійно оглядатися монтером електромеханіком, майстром по ліфтах або диспетчером.