sky
lift

Ліфти в Ейфелевій вежі

Ліфти в Ейфелевій вежі

Ейфелева вежа – найбільша історична пам’ятка і гордість Франції, всесвітньо відомий архітектурний об’єкт. Споруда заввишки більше 300 метрів побудовано в 1889 році. Спочатку передбачалося, що вежа буде створена для проведення Всесвітньої виставки і знесена через 20 років експлуатації. На щастя, історія внесла свої корективи – Ейфелева вежа прикрашає Париж і до цього дня.

Щоб піднятися на вершину споруди, необхідно подолати 1 792 ступені або скористатися одним з декількох ліфтів. Вежа оснащена п’ятьма підйомниками, але не всі з них сьогодні функціонують. Ліфти були побудовані через 10 років після відкриття Ейфелевої вежі під безпосереднім керівництвом Густава Ейфеля. За наступні десятиліття вони були кілька разів реконструйовані.

Східний ліфт в Ейфелевій вежі

Найстаріший ліфт, розташований на східній опорі, розрахований на 46 осіб. Швидкість його переміщення – 2 м / с. За орієнтовними підрахунками, кабіна цього ліфта проходить відстань понад 100 тисяч кілометрів і перевозить 6 мільйонів пасажирів на рік. Ліфт піднімає людей на перший оглядовий майданчик за кілька хвилин. Майже століття східний підйомник був оснащений гідравлічним приводом, а в 1983 році були встановлені електричні двигуни.

Сто років тому управління водяними насосами здійснювалося вручну. Гідравлічне устаткування не демонтовано до сих пір – його показують туристам як інженерне досягнення позаминулого століття. Машинне відділення переобладнано під музей, а замість працівника, який в минулі часи відкривав гідравлічні заслінки, встановлений

манекен.

Інші ліфти в Ейфелевій вежі

Пряме переміщення між усіма поверхами башти забезпечується центральним ліфтом. Спочатку цей підйомник був гідравлічним і складався з двох кабін, які взаємно врівноважували один одного. У 1983 році на осі вежі був встановлений один швидкісний ліфт всесвітньо відомої компанії Otis.

Південний ліфт сьогодні доступний тільки для відвідувачів ресторану, а північний – зовсім не функціонує. Ліфт на західній стороні на даний момент знаходиться на реконструкції. Планується, що після ремонту кабіна, спочатку розрахована на 90 осіб, зможе перевозити 150 пасажирів одночасно. Гідропривід планують зберегти, але істотно модернізувати його. У процесі реконструкції інженери намагаються не втратити первісний вигляд старовинних ліфтів, зберігши тим самим їх історичну цінність.

.

 

схожі статті